به گزارش خبر نگار شاهوخبر از کامیاران فرمانده سپاه شهرستان کامیاران از اجرای وعده اعزام اکیپ دامپزشکی به منطقه هوارنشین هانیه شاهوی پالنگان خبر داد و اظهار کرد: در راستای عمل به تعهدی که پیش‌تر به مردم این منطقه داده شده بود، اکیپ تخصصی دامپزشکی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان و بسیج عشایری سپاه در منطقه مستقر و عملیات واکسیناسیون دام‌ها آغاز شد.

سردار حسین ملکی با بیان اینکه این اقدام با هدف حفظ سلامت دام‌ها و حمایت از معیشت دامداران انجام شده است، افزود: علاوه بر واکسیناسیون، خدمات بهداشتی، درمانی و بررسی مشکلات دامداران نیز به صورت میدانی در دستور کار این اکیپ قرار دارد تا نیازهای دامداران هوارنشین به شکل مستقیم رسیدگی شود.

وی با تأکید بر تداوم خدمات‌رسانی به مناطق عشایری تصریح کرد: سپاه با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های تخصصی، ارائه خدمات در حوزه دامپزشکی را ادامه خواهد داد تا ضمن ارتقای سلامت دام، زمینه حمایت از تولید و اقتصاد خانوارهای دامدار نیز فراهم شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کامیاران نیز با اشاره به گستره اجرای این طرح گفت: در منطقه هوار هانیه، حدود سه تا چهار هزار رأس دام سبک و نزدیک به ۵۰۰ رأس دام سنگین تحت پوشش خدمات دامپزشکی قرار گرفتند.

فریبرز پیراکند افزود: خدمات ارائه‌شده شامل واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (زئونوز) و بیماری‌های استراتژیک دامی، سمپاشی و ضدعفونی جایگاه‌ها، درمان و معاینه دام‌ها و بررسی بیماری‌های احتمالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی، حفظ سرمایه دامداران، ارتقای سلامت عمومی و پایداری تولیدات دامی در مناطق عشایری خواهد داشت.

انتهای خبر /

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *